Cròniques d’un mig estiu

Fitxa Artística:

Autoria: Maria Antònia Oliver

Dramatúrgia i espai escènic: Joan Gomila i Frederic Roda

Direcció: Frederic Roda i Francina G. Ars

Interpretació: Cristina Terzi i Joan Gomila

Vídeo animacions: Enric Sant

Espai de so: Biel Padilla

I·luminació: Antoni Adrover i Joan Gomila

Veus en off: Antoni Gomila, Jaume Riera, Carlos Mayol, Xesca Forteza

Fotografia: Llorenç Gris

Enregistrament espectacle: Giralluna Audiovisuals

Vestuari: Joana Salom

Comunicació: Antoni Gomila i Toni Botelles

Producció executiva: Joana Serra

Producció: La Fornal d’Espectacles

Cròniques d’un mig estiu

Cia. La Fornal d’espectacles (Illes Balears)

Sinopsi:

Un nin d’onze anys deixa enrere la vida pagesa per entrar a treballar com abotones en un hotel de nova construcció a la costa mallorquina. És l’inicidels anys seixanta i tot sembla possible: el progrés, els diners, un futurdiferent.
A través de la seva mirada, descobrim un món nou i fascinant, però tambéprofundament desigual. L’hotel es converteix en un microcosmos on conviuentreballadors, turistes i somnis de prosperitat, mentre a fora el paisatge i lamanera de viure comencen a desaparèixer.
Seixanta anys després, aquell estiu persisteix com una ferida oberta. El relatd’aquell nin —avui adult— ens confronta amb preguntes incòmodes:
-què queda d’allò que érem quan el progrés ho transforma tot?
-en quin moment vàrem deixar de ser els protagonistes del nostre propiterritori?
Sinopsi

L’espectacle:

Cròniques d’un mig estiu es construeix a partir de la trobada entre dues veus: la del ninque va viure aquell estiu i la de Maria Antònia Oliver, l’autora, qui el reescriu des delpresent. Entre la memòria i la ficció, el relat es desplega en un espai escènic evocador itransformable.
L’escenografia, lleugera i adaptable, està formada per un espai neutre travessat permaletes que esdevenen símbol del viatge, el desplaçament i el canvi. A través deprojeccions i un treball sonor suggestiu, es construeixen els diferents espais de l’hotel iel paisatge que l’envolta.
Les veus en off donen vida als altres personatges que habiten aquest univers, mentre elsdos intèrprets sostenen el relat des d’una proximitat directa amb l’espectador.
La proposta aposta per un llenguatge escènic senzill i poètic que posa el focus en laparaula, la interpretació i la capacitat d’evocar un món en transformació.
És així com l’espectacle estableix un diàleg directe amb el present, interpel·lantl’espectador sobre les conseqüències d’un model turístic que encara avui condiciona el territori.

Comentaris

Una obra divertida, sencilla, però que et fa pensar on hem arribat pel turisme…

Com sempre,impecable en Joan Gomila. Totalment recomanada.

Jaume Cabrer Va assistir el 13/09/2026

Fantàstica.

M’ha encantat, molt entretenguda i divertida, una visió diferent del turisme de les illes, gran interpretació dels dos actors….. Una obra fantàstica. Molt recomenable. No vos la podeu perdre.

Toni Va assistir el 13/09/2026

Escena

Fentastic, sa interpretació. Molt bé història , llibre.

Pep Nicolau Va assistir el 13/09/2026

Excel·lent

Boníssima !

Bel M Llull Va assistir el 13/09/2026

GENIAL!

Des d’una tendresa absoluta i la màxima estimació a la nostra Illa «Cròniques d’un mig estiu» ens duu als estius dels anys 68 on el mal anomenat progrés ens allunyava de ca nostra, de la ruralia, de les arrels… El començament del caos. Des de l’humor la crítica es fa més present.

Xesca Forteza Va assistir el 12/09/2026

Molt bona

M’ha agradat molt, els personatges ho fan de cine, i el muntatge de ses imatges de l’hotel, també esta molt encertat, et transporten dins l’hotel.

María Magdalena Va assistir el 12/09/2026

Cronica d’un mig estiu

Teatre de bon de veres!!!

Bettina Niedrich Va assistir el 12/09/2026

Missatge molt vigent

La producció de La Fornal encerta amb una posada en escena intel·ligent que fuig de la nostàlgia fàcil. El resultat és una crítica punxant i plenament vigent sobre com el progrés econòmic pot arribar a desdibuixar la identitat i el territori d’un poble. Un 10 per a l’espectacle.

Joan J.Roig Va assistir el 12/09/2026

Fantàstic

Una obra i una interpretació sublim!!!

Catalina Va assistir el 12/09/2026

Bona representació

Obra molt ben teatralitzada propera i amb un llenguatge molt autèntic i planer.

Josep Lluis Va assistir el 12/09/2026