CIA. BATALL TEATRE.
UNA ADAPTACIÓ DE TEXTS DE QUIM MONZÓ I WOODY ALLEN AMB BATALL TEATRE.
Al 1995, dos anys després que Quim Monzó publicàs “El perquè de tot plegat” el grup de teatre manacorí Capsigranys en posava escena la primera adaptació teatral. L’enyorada Catalina Riera i jo mateix, dirigits per Catalina Sureda i Pep López, vàrem interpretar nou relats. En aquell mateix any Ventura Pons en va fer una versió cinematogràfica. Quim Monzó i l’editor, Jaume Vallcorba no varen tenir cap inconvenient perquè es fessin aquestes adaptacions. Trenta anys després, Batall Teatre de Portocristo va pensar en fer-ne una reposició i em va demanar ajuda per dur-la a terme.
En aquest cas i perquè el pas del temps ho aconsellava, calia fer una revisió i d’aquesta n’ha sortit “Podria caure bojament al llit amb tu”. Sempre he trobat paral·lelismes entre Quim Monzó i Woody Allen, dos personatges públics tan prolífers com controvertits. En efecte, podríem argumentar que molts creadors han tengut un percentatge alt dels dos ingredients i que és precisament la seva absència de moderació allò que els converteix en únics. Aquesta evidència és la que permet a les seves obres i, sobretot, als temes que les componen: l’ambigüitat moral, la incapacitat per cercar sentit a la vida, la manca de control sobre el propi destí, la importància del sexe, els fantasmes interns i un llarg etcètera. La ironia, el recurs humorístic de primer ordre a les obres de Monzó o Woody Allen, es fa present en totes i cada una de les estratègies expressives del discurs dramàtic, en la mesura que és capaç d’unir comicitat i seriositat.
Em passa amb Quim Monzó el mateix que em passa amb Woody Allen, sempre em ve de gust tornar a veure o llegir una història seva. Per això m’he atrevit a dramatitzar texts de Monzó enllaçats per reflexions de Woody Allen. Ens hem decantat per aquells que fan al·lusió a amor i sexe per mantenir una coherència, com ho hauria pogut fer amb una altra temàtica. Considerau aquesta sessió com un tast de la literatura de Quim Monzó i disposau-vos a assaborir tot allò que tenen els seus contes d’original, intel·ligent, sorpresa i ironia, tot allò que, en definitiva, ja sabeu de Quim Monzó i en aquest cas també sota la mirada de Woody Allen.



